U Visokoj tehničkoj školi danas je održan prvi sastanak projekta Razvoj kurikuluma u visokom obrazovanju iz oblasti upravljanja otpadom u saradnji sa privatnim i javnim sektorom, čime je projekat zvanično i otpočeo sa radom. Ovaj sastanak imao je za cilj da partneri na projektu bliže upoznaju jedni druge sa svojim ustanovama, njihovim programima, zadacima, načinom rada i najvažnijim rezultatima u oblasti upravljana otpadom.
„Naša škola je državna akreditovana visokoškolska ustanova koja se trudi da obrazuje inženjere različitih profila, za potrebe privrede i društva. Kao takva, Visoka tehnička škola strukovnih studija obrazuje stručnjake za rad u oblastima: mašinstva, građevine, saobraćaja, elektronike, informacionih tehnologija i zaštite životne sredine. Pokretanjem ovog projekta, želimo da unapredimo stanje u Srbiji u oblasti upravljanja otpadom. Kao način rešavanja ovog problema prepoznat je model uspostavljanja i razvijanja partnerstava između obrazovnih ustanova i privrednih subjekata. Takvim partnerstvom, unapređuju se nastavni sadržaji visokih škola a privreda dobija inženjere koji su spremni za rad u ovoj oblasti. Partneri iz evropskih zemalja preneće nam svoja iskustva i znanja i doprineti jačanju kapaciteta naših visokoškolskih ustanova, a studenti će dobijati najsavremenija znaja i informacije iz ove oblasti kako kroz predavanja gostujućih profesora, tako i kroz samu razmenu studenata.“ – rekao je dr Dejan Blagojević, direktor Visoke tehnička škole iz Niša.
Projekat će trajati tri godine, a kao rezultat projekta predviđeno je akreditovanje studijskih programa na drugom stepenu visokog obrazovanja iz oblasti upravljanja otpadom, unapređenje postojećih studijskih programa iz oblasti zaštite životne sredine i nabavka savremene opreme koja će omogućiti razvoj nove informatičke platforme za praktičnu obuku i učenje iz oblasti upravljanja otpadom. Ova platforma ima za cilj da vrednosti i indikatore koji se budu pratili na različitim udaljenim lokacijama objedinjuje u savrmeno opremljenoj laboratoriji.
„Izuzetno sam ponosna što smo okupili relavantne parntere iz zemlje i inostranstva kako bi razmenom znanja i građenjem partnerstava unapredili studijske programe. Na taj način naši studenti će dobijati najsavremenija znanja, a studentske razmene pružiće im preko potrebna iskustva koja će moći da primenjuju u privredi na konkretnim poslovima. Zbog toga je uloga partnera iz privrede na ovom projektu od velikog značaja. Oni najbolje prepoznaju potrebe i probleme tržišta i društva. Zato verujem da će realizacijom projekta doći do neophodnog transfera znanja, kompetencija i tehnologija, kao i do razvoja modernih kurikuluma zasnovanih na realnim potrebama za kompetentnom radnom snagom u cilju razvoja društva, regiona i smanjenja siromaštva.“ – naglasila je dr Aleksandra Boričić, koordinator ovog projekta.
Treba napomenuti da je ove godine samo 4 projekata iz oblasti obrazovanja podržano od strane Erasmus + programa evropske komisije. Tri projekta dodeljena su Univerzitetima u Beogradu, Nišu i Kragujevcu, a četvrti projekat odobren je Visokoj tehničkoj školi iz Niša. Ovo potvrđuje da se radi o kvalitetnom projektu, ali potvrđuje i kredibilitet Škole koja je i do sada realizovala veliki broj projekata kako u saradnji sa privredom, tako i kroz međunarodnu saradnju koju podržava komisija EU.
O Visokoj tehničkoj školi strukovnih studija – Niš
Visoka tehnička škola strukovnih studija iz Niša, www.vtsnis.edu.rs, je samostalna, akreditovana, državna visokoškolska ustanova koja uspešno postoji i radi 40 godina. Krajnji cilj Škole je osposobljen student koji stečena znanja i razvijene veštine primenjuje na praktičnim projektima u svojoj struci. Na studijskim programima: Industrijsko inženjerstvo, Drumski saobraćaj, Savremene računarske tehnologije, Komunikacione tehnologije, Građevinsko inženjerstvo i Zaštita životne sredine, svake godine upiše se 360 studenata, budućih inženjera. Više od 6.000 naših inženjera je rezultat od izuzetnog značaja, a rezultati koji studenti ostvaruju na takmičenjima, realizacijom praktičnih projekata, obezbeđuju im lakše zapošljavanje i brže uklapanje u radne procese.